تبلیغات
 
الکترو اسموک
    سیگار، مضرات سیگار، دخانیات،ضررهای استفاده از سیگار،سیگار و بیماریها، سیگار و طول عمر - ترک سیگار بدون افزایش وزن

بخش ها

دستگاه ترک سیگار (الکترو اسموک)(1)
راههای ترک سیگار(2)

لینک های روز

جستجو

آرشیو

تیر 1390

همه آرشیوها

مطالب اخیر

ترک سیگار بدون افزایش وزن
دستگاه ترک سیگار (الکترو اسموک)
راه‌هایی عملی برای ترک سیگار

لیست آخرین پستها

خروجی مطالب

RSS   Atom

بزرگترین مرکز دانلود رایگان


ترک سیگار بدون افزایش وزن





 ترک سیگار بدون افزایش وزن




http://behfun.com/up/images/rd3702itzx3fyxsdnmfg.jpg




 
جلوگیری از افزایش وزن

 

همان طور در مقاله قبل با عنوان "سیگار و چاقی، عامل مرگ و میرند" بیان شد، سیگار و افزایش وزن هر دو از عوامل مهم و خطرناکی هستند که باعث افزایش مرگ و میر در جوامع مختلف می گردند. لذا متخصصین علوم پزشکی بر کنترل هر دو عامل فوق تاکید دارند.


اما وقتی به سیگاری ها توصیه می شود که سیگارشان را ترک نمایند، از افزایش وزن و به دنبال آن از افزایش خطر مرگ می ترسند.


چه بسا بیان کنند که چند سال پیش با ترک سیگار برای چند ماه، افزایش وزن زیادی را پیدا کردند! واقعیت آن است که ترک سیگار می تواند وزن فرد سیگاری را در مراحل اولیه افزایش دهد، ولی به چه مقدار؟

مطالعات گذشته افزایش وزن پس از ترک سیگار را بین 2 تا 5 کیلو گرم ذکر می نمایند که با رعایت

یک سری از دستورات
می توان آن را نیز کنترل نمود.


پس این موضوع قابل قبول نیست که فردی بگوید پس از قطع سیگار، بیش از 20 کیلوگرم افزایش وزن

داشته است!



چرا ترک سیگار بدون افزایش وزن، دشوار است؟

 

افزایش وزن در حین ترک سیگار را می توان به دو عامل نسبت داد:

 



اول این که بیشتر غذا می خورید:

 
اگر سیگار نکشید، با توجه به عادتی که در طی سال ها داشته اید، دل تان می خواهد چیز دیگری را در دهان تان قرار دهید. همچنین با ترک سیگار بهتر می توانید مزه و بوی غذاها را احساس کنید.در این مواقع خوردن غذاهای شیرین برای

تان بسیار جذاب می گردد. نتیجه ی همه این عوامل، افزایش اشتها خواهد بود که در نهایت انرژی دریافتی شما را افزایش می دهد.

 

عامل دوم منشا متابولیکی دارد:

 
نیکوتین به عنوان ماده سمی موجود در سیگار، متابولیسم بدن را افزایش می دهد. پس با ترک

سیگار متابولیسم بدن تان در مراحل اولیه کاهش می یابد که این موضوع با برهم زدن تعادل انرژی در

مراحل ابتدایی، افزایش وزن شما پس از ترک سیگار را به میزان نهایتا 2 تا 5 کیلوگرم توجیه می

نماید.

http://sigarr.mihanblog.com/



راه حل کلیدی برای ترک سیگار بدون افزایش وزن چیست؟

 

واقعیت آن است که مشکل افراد سیگاری فقط مصرف دخانیات نیست، بلکه بیشتر آنها، شیوه های

زندگی و تغذیه ای نادرستی دارند.

لذا پس از ترک سیگار برای جلوگیری از افزایش وزن بی رویه، این رفتارها باید اصلاح گردد. بر همین

اساس، بررسی روش تغذیه و عدم استفاده از غذاهای فست فود، نظم غذایی و جلوگیری از

جایگزین نمودن مواد غذایی شیرین به جای سیگار برای رفع استرس این افراد ضروری است. البته

این تغییرات نیاز به یک دوره ی زمانی دارد و تحت نظر متخصص تغذیه امکان پذیر خواهد بود.


سیگار و لاغری


دومین و بهترین راه حل ها برای اجتناب از افزایش وزن بعد از ترک سیگار، انجام فعالیت بدنی بیشتر می باشد.


وقتی سیگار کشیدن را متوقف کنید بهتر تنفس می کنید، بهتر پیاده روی می کنید، بهتر می دوید و

... و به طور خلاصه می توانید از مزایای ترک سیگار بهره مند گردید.


همچنین از دیگر مزایای فعالیت بدنی، کمک به آرامش اعصاب شما است و تنش های عصبی شما را

کمتر می کند، زیرا بسیاری از سیگاری ها در هنگام ترک سیگار، دچار کشمکش و تنش می گردند.


مطالعات نشان می دهد افرادی که در حین ترک سیگار فعالیت بدنی دارند نسبت به افرادی که

فعالیت بدنی ندارند، وزن شان خیلی کمتر افزایش می یابد و احتمال ترک اعتیاد به سیگار در آنان دو

برابر بیشتر است.


البته منظور از فعالیت بدنی، شروع ناگهانی ورزش سنگین نخواهد بود ، زیرا این کار نیز به دلیل عدم

توانایی قلبی وتنفسی در مراحل اولیه، باعث بروز مشکلات حیاتی خواهد شد.




نکات کلیدی در مورد ترک سیگار

 

علاوه بر یک رژیم غذایی سالم و افزایش فعالیت بدنی، برخی نکات دیگر برای جلوگیری از افزایش

وزن، به شرح زیر می باشند:

از قبل برنامه ریزی کنید: برخی از بیماران وقتی قصد ترک سیگار را دارند، پیشاپیش شروع به بهبود

رژیم غذایی و فعالیت بدنی شان می کنند، لذا هنگام ترک سیگار، دارای اضافه وزن خیلی زیادی

نیستند. به جای سیگار چیز دیگری را پیدا کنید که با دهان تان در تماس باشد:


موادی مانند آدامس، آبنبات های کم شیرین و ... را در ماشین، کیف یا جیب لباس تان به همراه خود

داشته باشید. گاز زدن هویج و یا مصرف یک میان وعده مختصر و کم کالری در زمانی که احساس می

کنید دوست دارید سیگار بکشید، می تواند بدون مصرف کالری زیاد، دهان شما را مشغول نگه دارد.

بهتر است به جای توجه بیش از حد به کشیدن سیگار، سعی کنید تمایل تان را به غذا خوردن و

ورزش تقویت کنید و فعالیت

هایی که بتواند جایگزین سیگار کشیدن شود را بشناسید(برای مثال: پیاده روی، دویدن یا انجام یک

ورزش دلخواه و ...)



آب فراوانی بنوشید:


وجود آب فراوان در بدن، متابولیسم (سوخت و ساز) را افزایش می دهد. همزمان با افزایش

متابولیسم بدن، مصرف آب زیاد برای جلوگیری از بازگشت تمایل به کشیدن سیگار، مفید است.


همواره یک بطری آب، همراه خود داشته باشید.







برچسب ها:راههای ترک سیگا ر چطور سیگار را ترک کنیم افزایش متابولیسم بدن مصرف آب زیاد پیاده روی دویدن آبنبات های کم شیرین رژیم غذایی رژیم غذایی سالم نکات کلیدی در مورد ترک سیگار عدم توانایی قلبی و تنفسی مزایای فعالیت بدنی کمک به آرامش اعصاب راه حل کلیدی برای ترک سیگار بدون افزایش وزن افزایش وزن در حین ترک سیگار سیگار و چاقی جلوگیری از افزایش وزن بهترین راه ترک سیگار ارسال به ارسال به 100 درجه کلوب دات کام
[ نویسنده : مدیریت سایت در جمعه 10 تیر 1390 و ساعت 08:28 ب.ظ مرتبط با راههای ترک سیگار | لینک | نظرات ]



امار سایت

 
 


آمار بازدیدها:
امروز:
دیروز:
این ماه:
ماه قبل:
مجموع:
آخرین بازدید:

اطلاعات سایت
آخرین بروز رسانی:
کل مطالب :

مدیر سایت:

مدیریت سایت

لینکدونی

.:: تکتاز پی سی ::.

آرشیو لینکدونی

/html>